مرکزاطلاعات فنی امورگمرکی


دانشگاه مجازی گمرک(بزرگترین مرکزاطلاعات کلاسیک گمرک)

پیش‌بینی کیتکو و بلومبرگ درباره قیمت طلا

تحلیلگران افق بازار فلز زرد را چگونه ارزیابی می‌کنند

پیش‌بینی کیتکو و بلومبرگ درباره قیمت طلا

تقاضا برای طلا در آسیا افزایش می‌یابد

با توجه به علایم نمودارهای فنی، تقریباً اکثر تحلیل‌گران شرکت‌کننده در آمارگیری هفتگی کیتکو و بلومبرگ اعتقاد به افزایش قیمت‌های طلا در هفته آینده دارند.

قیمت طلا هفته گذشته رشد کرد و روز جمعه در پایان معاملات هفته به هر اونس ۱۳۱۵ دلار رسید. کاهش ارزش دلار و احتمال به تعویق افتادن اجرای برنامه محدود شدن سیاست‌های انبساطی بانک مرکزی آمریکا علل اصلی رشد قیمت‌ها بودند. در ادامه ضمن بررسی وضعیت بازار طلا به دیدگاه شرکت‌کنندگان در نظرسنجی خبرگزاری بلومبرگ و کیتکو درباره قیمت طلا در هفته جاری اشاره می‌کنیم.

طی دو هفته اخیر یعنی از ابتدای ماه اکتبر از زمانیکه بحران بودجه‌ای در آمریکا آغاز شد، قیمت طلا به دلیل کاهش ارزش دلار و نیز رشد تقاضا برای حوزه‌های امن سرمایه‌گذاری افزایش یافت. پایان هفته گذشته بحث‌ها بین دولت و کنگره آمریکا به نتیجه رسید و بودجه دولت تصویب شد. البته سقف بدهی‌های دولت برای سه ماه افزایش داده شده تا فرصت برای مذاکرات بوجود آید و از ورشکستگی دولت جلوگیری گردد.

اما به دلیل لطماتی که از این بحران به اقتصاد آمریکا وارد شده است و نیز عدم اطمینان به رونق پایای اقتصادی، پیش‌بینی شده اجرای برنامه محدود کردن سیاست‌های انبساطی بانک مرکزی آمریکا به تعویق افتد. پیشتر تصور می‌شد در ماه دسامبر این برنامه شروع شود. احتمال به تعویق افتادن برنامه یاد شده به افزایش قیمت فلز زرد کمک کرده است.

اما بانک سرمایه‌گذاری اچ‌اس‌بی‌سی در گزارش جدید خود پیش‌بینی کرده است تقاضا برای طلا در آسیا افزایش یابد. در این گزارش، افزایش نرخ‌های تورم در اقتصادهای بزرگ این قاره دلیل افزایش تقاضا عنوان شده است. پیش‌بینی می‌شود در چین نرخ تورم در سال‌های 2014 و 2015 به ترتیب 2.7 درصد و 3.1 درصد باشد. درحالیکه در سال جاری این رقم 2.6 درصد است. در هند امسال و سال‌های 2014 و 2015 نرخ تورم به ترتیب 8.7 درصد، 7.7 درصد و 7.9 درصد پیش‌بینی شده است.

در نظرسنجی این هفته خبرگزاری بلومبرگ از 27 تحلیلگر بازار طلا، 16 نفر پیش‌بینی کردند قیمت فلز زرد در هفته جاری رشد خواهد کرد، 9 نفر نظری مخالف گروه نخست داشتند و 2 نفر نیز معتقد بودند قیمت‌ها تغییر محسوسی پیدا نخواهند کرد.

در نظرسنجی کیتکو، از مجموع 25 تحلیلگر تکنیکال، معامله‌گر حرفه‌ای بازار و مدیر سرمایه‌گذاری، 10 نفر پیش‌بینی کردند قیمت طلا این هفته رشد خواهد کرد، 7 نفر نظری مخالف گروه نخست داشتند و 8 نفر نیز معتقد بودند تغییر خاصی در قیمت‌ها مشاهده نخواهد شد. گروه نخست در بیان دلیل پیش‌بینی رشد قیمت طلا به کاهش ارزش دلار، به تعویق افتادن احتمالی برنامه محدود کردن سیاست‌های انبساطی بانک مرکزی آمریکا و نیز بی اعتمادی به وضعیت اقتصادی آمریکا به عنوان عوامل افزایش جذابیت طلا اشاره کردند. به گزارش جهان سهم، اما گروهی که کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند معتقد بودند رشد قیمت‌ها از تقاضا برای طلا خواهد کاست، فعلا خطرات اخیر از میان رفته است و نیز شاخص‌های مالی بار دیگر در مسیر رشد قرار گرفته‌اند در نتیجه دلیلی برای رشد بیش از پیش قیمت فلز زرد وجود ندارد.

در زیر نمودار نتیجه نظرسنجی کیتکو نشان داده شده است:



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: علی نویدی شماره خبر: 914 زمان: 9:37 تاريخ: شنبه 27 مهر 1392برچسب:پیش‌بینی کیتکو و بلومبرگ درباره قیمت طلا, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب



CopyRight| 2013 , ali navidi , All Rights Reserved
Powered By a.navidi@ymail.com | Template By: alinavidi



منوي اصلي

درباره سايت



برچسب هاي وب



کشورهاي جهانی بازديد کننده سايت


جاوا اسکريپت-اچ تي ام ال


جستجوگرسايت

Google

موضوعات وب


لینک های مفید



نويسندگان


آخرين مطالب



لینک دوستان


پيوندهای روزانه


لینک های مفید





سايت اشعار مديريت سايت


















امکانات وب



اخبار لحظه اي


جستجودراين سايت جستجودراينترنت